Welcome To SK Balar's Blog

This blog is an official blog for SK Balar, a Malaysia Government Funded School, dedicated to improve education of Orang Asli Temiar in Gua Musang, Kelantan. This blog, therefore, does not represent any radical political views and is created for educational purposes only. Articles in this blog may or may not be written by the educators of this school. Any outside articles, however, will be acknowledged, as a part of professional practice.

Tuesday, August 31, 2010

Falsafah SK Balar


Falsafah Pendidikan Kebangsaan

"Pendidikan di Malaysia adalah satu usaha berterusan ke arah memperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani. Usaha ini adalah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang berilmu pengetahuan, berakhlak mulia, bertanggungjawab, berketrampilan dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran keluarga, masyarakat dan negara."

Falsafah SK Balar

"Sekolah Kebangsaan Balar merupakan sebuah sekolah yang berusaha mencapai tahap prestasi kerja yang berkualiti dan cemerlang dalam kurikulum, pengurusan murid, ko-kurikulum dan hubungan dengan masyarakat sekitar. Usaha-usaha ini diterjemahkan dengan sifat hormat menghormati antara guru, pelajar dan masyarakat setempat, bekerja dalam pasukan, berinovatif serta kuat dari segi mental dan fizikal, mewujudkan peluang pembelajaran yang berkualiti kepada para pelajar, memupuk semangat cintakan ilmu dan pembelajaran yang berterusan.

No comments:

Post a Comment