Welcome To SK Balar's Blog

This blog is an official blog for SK Balar, a Malaysia Government Funded School, dedicated to improve education of Orang Asli Temiar in Gua Musang, Kelantan. This blog, therefore, does not represent any radical political views and is created for educational purposes only. Articles in this blog may or may not be written by the educators of this school. Any outside articles, however, will be acknowledged, as a part of professional practice.

Tuesday, August 31, 2010

Kata Penghantar

Assalamualaikum WBT.
Alhamdulillah saya panjatkan setinggi kesyukuran ke hadrat ilahi kerana dengan berkat dan izin-Nya jua, blog sekolah dengan nama Edubalar dapat direalisasikan. Saya Amat berbesar hati dengan kerjasama semua pihak di SK Balar yang menggembeling tenaga dalam membina blog ini.

Tidak dinafikan, dunia yang kita diami ini semakin maju dari masa ke masa. Sehubungan dengan itu, kita juga haruslah maju agar tidak ketinggalan pada masa hadapan. Kepentingan teknologi maklumat dalam bidang pendidikan sememangnya bukanlah satu perkara yang janggal lagi. Tidak kira di mana sekalipun sekolah itu berada, bandar atau pedalaman, teknologi telah banyak membantu anak-anak kita untuk lebih mengenali dunia.

Akhir kalam, besarlah harapan saya agar semua warga sekolah dapat melaksanakan tugas dan tanggungjawab dengan penuh kerjasama dan permuafakatan, bak kata pepatah "bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana muafakat".

Terima kasih, Wassalam.

HJ ALWI BIN OMAR 
Guru Besar,
SK Balar 2010

No comments:

Post a Comment